Paul Klee, Der Teufel Jongliert, 1930 |
Franz Marc, The Fox, 1913 |
U jednom od posljednjih tiskanih izdanja dvotjednika "Zarez", u veljači 2016, objavljen je i jedan moj prijevod s njemačkog jezika. Tekst Manfreda Clemenza "Metafizika avangarde" govori o prijateljstvu između dva poznata umjetnika, njemačkog slikara Franza Marca i njemačko-švicarskog slikara i
grafičara Paula Kleea, o njihovim stavovima prema umjetnosti, stvaranju i ratu koji je u to vrijeme davao pozadinu njihovim životima.
Tekst "Metafizika avangarde" možete pročitati u cijelosti na web stranici dvotjednika "Zarez", na ovom linku: Metafizika avangarde, a za čitanje će vas, nadam se, zainteresirati uvodni dio članka: "Gledajući unatrag estetska
avangarda na početku 20. stoljeća često je uljepšano tumačena. Jedan
konkretniji pogled pak pokazuje koliko su u avangardi bile raširene
iracionalne, rasističke i protuženske tendencije."
O autoru.
Dr. Manfred Clemenz rođen je 1938. u Stuttgartu, profesor je sociologije i socijalne psihologije,
povjesničar umjetnosti, sociolog umjetnosti. Među njegova područja istraživanja
ubrajaju se istraživanja biografija, psihoanalitička istraživanja, sociologija
umjetnosti, estetska teorija, analiza medija i estetika medija.
Trenutačno vodi istraživanja u
područjima psihoanalitičke interpretacije umjetnosti i umjetničkoj
kreativnosti, te istražuje biografije Pabla Picassa i Paula Kleea u suradnji s
Museo Picasso iz Barcelone i Paul Klee Zentruma iz Berna.
Odgovorni je urednik
Interdisciplinarnog godišnjaka za psihoanalizu i estetiku IMAGO. Honorarni
suradnik Neue Zürcher Zeitung od 2007. godine.
Nema komentara:
Objavi komentar